Welkom bij de Studievereniging Sinologie Leiden

De Studievereniging Sinologie behartigt de belangen van de studenten Chinastudies aan de Universiteit Leiden. De vereniging bestaat sinds 1978 en ziet het als haar taak haar leden bij te staan in hun studies, onderlinge samenhang binnen de opleiding te versterken en de studenten naar buiten toe te vertegenwoordigen.

De bachelor Chinastudies en master Chinese Studies aan de Universiteit Leiden zijn brede opleidingen waarbinnen studenten bekend gemaakt worden met alle aspecten van het land China. Men leert de taal spreken uiteraard, maar studeert ook de geschiedenis, economie, filosofie, cultuur en nog meer. Hierbij worden studenten onderwezen door een aantal van de beste docenten op dit gebied, aangevuld door docenten uit China zelf. Alle studenten brengen verplicht enige tijd door in China of op Taiwan.

De SVS staat de studenten bij in hun studies door middel van onder meer lezingen, ons talenpartnerprogramma, voorlichtingen over studie- en carrièrekeuzes en de jaarlijkse Careerdays. Zo helpen wij studenten de juiste studiekeuzes te maken en erachter te komen waar hun interesses liggen. Daarnaast worden feesten, borrels, een gala en een reis naar het buitenland georganiseerd die van de studenten een hechte gemeenschap maken en garanderen dat iedereen een geweldige studietijd heeft.

Ben jij (aankomend) student Chinastudies en geïnteresseerd in wat onze vereniging voor jou kan betekenen? Klik hier voor meer informatie:

Misschien vind je dit ook interessant